Research

What comprises a successful educational science YouTube video?: the optimization of YouTube videos’ educational value through the analysis of viewer behavior and development via machine learning.

 

Educational videos on digital platforms are an attractive source of learning, especially for the young generation, as they provide easy, personalisable access to a wide variety of learning content. Because of the possibility for simplified explanations and visual demonstrations, educational videos are highly suitable for scientific content. With 400 hours of video content uploaded per second, YouTube is the most used video platform with user-generated content worldwide. But what comprises a successful educational science YouTube video?

YouTube (und andere Online Video Plattformen) sind also ein wichtiges Element, wenn es um digitale Bildung geht. Doch noch wissen wir wenig darüber, was gute Lernvideos auf YouTube ausmacht. Im Rahmen meiner Forschung an der Universität zu Köln, soll dies untersucht werden. 

 

 

 

This video explains the idea of the study

 

1. Metricfox. YouTube is the 2nd largest search engine in the world. [Online] Juni 2016. [Zitat vom: 06.12.2017. Dezember 2017.] https://www.metricfox.com/blog/youtube-is- the-2nd-largest-search-engine-in-the-world-are-you-using-it-well-yet/, 10-34

2. Statista. Anzahl der Suchanfragen bei Google weltweit in den Jahren 2000 bis 2016. [Online] April 2017. [Zitat vom: 02.01.2018. Januar 2018.] https://de.statista.com/statistik/daten/studie/71769/umfrage/anzahl-der-google- suchanfragen-pro-jahr/.

3. YouTube, Vsauce Kanalinfo. [Online] [Zitat vom: 09.02.2018. Februar 2018.] https://www.youtube.com/user/Vsauce/about.

4. YouTube, Veritasium Kanalinfo. [Online] [Zitat vom: 09.02.2018. Februar 2018.] https://www.youtube.com/user/1veritasium/about.

5. Statista. Wie oft nutzt du die Plattform YouTube? [Online] Juni 2016. [Zitat vom: 10.12.2018. Dezember 2017.] https://de.statista.com/statistik/daten/studie/453961/umfrage/nutzungshaeufigkeit- von-youtube-bei-jugendlichen-in-deutschland/.

6. Süss Daniel, Willemse Isabel, Genner Sarah, Suter Lilian und Waller Gregor. JAMES- Studie. So nutzen Jugendliche digitale Medien. ZHAW : s.n., 2016. 

en_USEnglish
de_DEGerman en_USEnglish